Diskussion om LoCo organisation från IRC mötet den 5:e Jan

Denna kategori är till för de som är medlem på https://launchpad.net/~ubuntu-se
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Diskussion om LoCo organisation från IRC mötet den 5:e J

Inlägg av HakanS »

Bowmore skrev:Då återstår vilka mer än "driftgrupperna" som startar upp projekt?
Alla medlemmar kan starta projekt. Det är inte bara "driftgrupperna" som gör detta.
Bowmore skrev:.. men notera då att projektgrupperna i detta fall inte ÄR projekt.
Just precis. En projektgrupp är de som driver projektet.
Bowmore skrev:Vidare skildrar denna organisationsplan i princip endast DRIFT och UNDERHÅLL av LoCot!
Var har vi t.ex Marknadsförings-, Support- och Webmaster-, Wiki- och Översättningsgruppen?
Det jag har presenterat är en organisationsmodell. Inte en organisationsplan över alla arbets- och projektgrupper.
Modellen beskriver de administrativa delar krävs av ett loco (samt forumet som visserligen inte är ett krav "uppifrån", men som vi har bestämt att ha.
Den beskriver även besluts- och rapporteringsgången i gemenskapen.
Bowmore
Inlägg: 6212
Blev medlem: 28 mar 2007, 23:01
OS: Ubuntu
Ort: Stockholm

Re: Diskussion om LoCo organisation från IRC mötet den 5:e J

Inlägg av Bowmore »

Är det så att detta är vad medlemmarna vill så accepterar jag det men jag själv känner inte för att verka i en gemenskap som för mig signalerar byråkrati, långbänkar och slutenhet.

Jag avslutar härmed mitt engagemang i tråden då jag inte känner att vi kommer någon vart.
Användarvisningsbild
fd.svensson
Inlägg: 645
Blev medlem: 17 mar 2010, 23:52
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Lammhult

Re: Diskussion om LoCo organisation från IRC mötet den 5:e J

Inlägg av fd.svensson »

Bowmore skrev:Är det så att detta är vad medlemmarna vill så accepterar jag det men jag själv känner inte för att verka i en gemenskap som för mig signalerar byråkrati, långbänkar och slutenhet.

Jag avslutar härmed mitt engagemang i tråden då jag inte känner att vi kommer någon vart.

Håller med en gemenskap som för mig signalerar byråkrati, långbänkar och slutenhet.
Men jag kan absolut INTE acceptera det. Det är inte the Ubuntu way att en person i en grupp ska kunna hindra någon att hjälpa till, det är tvärt emot vad det står i stadgarna.

Det hjälper absolut inte Locot att komplicera allting heller, det är ingen tillrusning nu och att göra det svårare blir ju inte bättre. Det verkar som om farmfield har rätt i sin kritik om att någon inte vill släppa makten om förstasidan med de bestämmelserna.

Jag tänker rösta emot.

Lasse

Ps. Tack för svaren HakanS Ds.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Peetra
Inlägg: 1526
Blev medlem: 20 apr 2009, 17:07
OS: Kubuntu
Ort: Karleby, Finland
Kontakt:

Re: Diskussion om LoCo organisation från IRC mötet den 5:e J

Inlägg av Peetra »

Jag tycker inte att det är så slutet här, men det är stora svårigheter med koordinationen, vilket då lätt tolkas som slutenhet utifrån sett.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Diskussion om LoCo organisation från IRC mötet den 5:e J

Inlägg av vulfgar »

Bowmore skrev:Är det så att detta är vad medlemmarna vill så accepterar jag det men jag själv känner inte för att verka i en gemenskap som för mig signalerar byråkrati, långbänkar och slutenhet.

Jag avslutar härmed mitt engagemang i tråden då jag inte känner att vi kommer någon vart.
Vilken organisationen ska bli kommer att beslutas på ett möte. Diskussionerna här är mer till för att vädra olika idéer före mötet. :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
ycc
Inlägg: 1818
Blev medlem: 10 feb 2007, 04:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Diskussion om LoCo organisation från IRC mötet den 5:e J

Inlägg av ycc »

Bowmore skrev:
... signalerar byråkrati, långbänkar och slutenhet.

Jag har kommit till lite grand samma slutsats som du, Bowmore. Du har dessutom satt dig in i situationen på samma noggranna sätt som du behandlar supportärendena. Tack för hjälpen med analys av situationen.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

Re: Diskussion om LoCo organisation från IRC mötet den 5:e J

Inlägg av Kirill »

Trodde verkligen inte att mitt mail skulle orsaka/ordna denna tillställning. :)

Men efter att ha tagit en timeout och kunnat vädra så hoppas jag att man får sitta kvar som TC för att styra skutan med förnyade krafter. :)

Men detta kommer vi diskutera om på mötet!
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Skriv svar

Återgå till "LoCo Sverige"