Jag köper inte den christoffer, moderatorerna här har nog inget önskemål om att kicka folk på IRC eller tvärtom, nafallo har redan hand om den aktiva sändlistan och tänker defititivt inte ingå i någon moderatorsgrupp på forumet. (Vild gissning kanske, man kan ju alltid hoppas att han ändå skulle vilja. )För att utveckla lite så har jag en vision enligt nedan:
Team Leader (TL)
Leda och inspirera alla inom den svenska Ubuntu gemenskapen.
Team Contact (TC) (tillika vice TL)
Ansiktet utåt gentemot andra "Ubuntu gemenskaper", press/media och andra organisationer/föreningar.
"Ledningsråd/Ledningsgrupp"
Består av totalt 6 engagerade. TL och TC samt de 4 gruppledarna till grupperna nedan.
De fyra grupperna
Teknik
- Ansvarar för drift, installation av system och hålla alla system uppdaterade.
Marknadsföring
- Ansvarar för marknadsföring på och utanför internet, all design och information som berör och förmedlas av gemenskapen.
Support
- Ansvarar för att enhetlig och professionell support ges via lämpliga kommunikationskanaler där behov finns.
Moderatorerna
- Ansvarar för att svenska Ubuntu gemenskapen lever upp till "Ubuntu Code of Conduct" i alla våra kommunikationskanaler.
Teknikgruppen skulle kanske vara bra att införa, istället för serveradmins, då skulle den kunna innehålla några som har tillgång till servern och någon som kan kommunicera med dem och göra saker lättare för serveradmins... Men var ska dessa folk kommunicera? Jag har svårt att få kommunikationen attfungera med de som har tillgång till servern som det är nu, så jag skiter egentligen i grupp-indelning, bara vi sku få nåt gjort.