Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 23 maj 2013, 12:49

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Ryckig mus efter inkoppling av DVD 
Författare Meddelande

Utgåva: 9.04 Jaunty
Inlägg Ryckig mus efter inkoppling av DVD
Har en gammal Dell 420 (heter den väl) med Ubuntu 12. När jag kopplade in en extern DVD-läsare blev den konstig, musen är lite plötslig i sina rörelser, stannar upp och hoppar långt när man försöker dra den över skärmen. Samma sak hände med 11.10 och hoppades det skulle vara bort med 12. Vad kan vara fel? Hur kan jag återgå om nu något lades till i systemet vid inkopplingen?

29 mar 2012, 11:56

Utgåva: 12.04 Precise Pangolin
Inlägg Re: Ryckig mus efter inkoppling av DVD
Försvinner inte problemet när du kopplar ur DVD-läsaren alt. när du kopplar ur DVD-läsaren och startar om datorn?
Det låter som om det är någn konflikt mellan DVD-läsaren (som har USB-kontakt förmodar jag) och musen. Har du testat att koppla in DVD-läsaren och musen i USB-portar på olika sidor av datorn så att DVD-läsaren och musen inte sitter i USB-portar på samma sida?

Felsök Internet-uppkopplingen: viewtopic.php?p=450647#p450647
Buggrapportera: viewtopic.php?p=450704#p450704

02 apr 2012, 01:56

Utgåva: 9.04 Jaunty
Inlägg Re: Ryckig mus efter inkoppling av DVD
ubot skrev:
Försvinner inte problemet när du kopplar ur DVD-läsaren alt. när du kopplar ur DVD-läsaren och startar om datorn?
Det låter som om det är någn konflikt mellan DVD-läsaren (som har USB-kontakt förmodar jag) och musen. Har du testat att koppla in DVD-läsaren och musen i USB-portar på olika sidor av datorn så att DVD-läsaren och musen inte sitter i USB-portar på samma sida?

Det försvann efter ett tag. Men inte direkt efter vilket förvånade mig. Kontakten är en specialkontakt för datorn, för Dell, tycks det. Tror det är bäst att inte använda den utan skaffa en ny DVD-spelare.

02 apr 2012, 08:55
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]